Külföldi tanárok a Kismagosban
Mindig dicséretet kapunk tanárképzéseink után, de ez most azokat is felülmúlta! Tíz, három országból érkezett pedagógus, akik eddig nem találkoztak velünk, vett részt környezeti nevelési tréningünkön. És nem fukarkodtak a pozitív visszajelzéssel!
November 19-21. között tartottuk meg az „Ki az erdőbe!” (Into the Woodland Scope) című projektünk keretében a tréninget, melynek során igyekeztünk bemutatni tananyagainkat és terepi módszereinket partnereinknek. Összesen tíz tanár érkezett Lengyelországból, Olaszországból és Törökországból, hogy ismeretekkel felvértezve menjenek vissza iskolájukba és tartsanak környezeti nevelési foglalkozásokat diákjaiknak.
Első nap a bemutatkozó játék után a klímaváltozásról tartottunk rövid előadást, majd gyakorlati feladat következett: nemzetenként kis csoportban klímaőrjáratot tartottak iskolájukban, bejelölték azokat a helyeket, amelyek örömmel töltik el őket, amire büszkék, illetve ami miatt bánatosak, amin változtatni kell. Mindezt bemutatták egymásnak.
Ezután több tananyagot ajánlottunk a témában: GameOn projekt, MIGA projekt. Bár az eredeti tervek szerint más következett volna, délután nem esett az eső, így akkor mentünk ki terepre és mutattuk be azokat a feladatokat, amelyeket a hozzánk érkező iskolás csoportokkal szoktunk játszani.
Szerdán a terepi programok felépítésének, szervezésének tudnivalóit osztottuk meg a résztvevőkkel, majd az ökolábnyom feladat következett: egy-egy nemzet „papucsát” készítették el a résztvevők és döbbentek meg az eredmények láttán. Következett a „Változtass a történeten!” című projektünk keretében kidolgozott tananyag bemutatása. Folytatásként kipakoltuk raktárunk dobozait és végig mutogattuk bel- és kültéri feladatainkat, melyek közül többet ki is próbáltunk.
Az utolsó nap Fogyasztó kúra és Minden napra kisebb (öko)lábnyom című modulgyűjteményeink feladataiból válogattunk, valamint részletesen bemutattuk BioLearn projektjeinket. Természetesen most sem maradtak el az eszközök és a feladatok kipróbálása.
Zárásként visszajelzést kértünk szóban és kitöltettünk egy kérdőívet is. Ezek során nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk, nem győzték kiemelni, milyen egyszerű és mégis érthető feladatokkal dolgozunk, a hozzájuk tartozó egyszerű, de látványos és jól használható eszközökkel együtt.
A nap végén ünnepélyes oklevél átadóra került sor.
És amit mi tanultunk:
Azt figyeltük meg, hogy partnereink nagyon profik a disszeminációban: elhozták iskoláik zászlóját és a nemzeti zászlókat, melyeket a terem több pontján függesztettek ki, így minden fényképen látható valami. És persze nem feledkeztek el a támogató zászlójáról sem. Van mit eltanulnunk.
A projektet az Erasmus+ támogatja: