KEHOP 5.4.1. pályázat

Kismagos

Erdei iskola, oktatóközpont és szállás a Börzsöny kapujában…

Környezeti nevelés

Természetfürkész programok óvodásoktól a pedagógusokig…

Ökoturizmus

Élménygazdag túrák összhangban a természettel…

Virágzó vidékért

Helyi kézműves termékek, tájértékek, tegyünk a vidékért…

Magosfa kiadványok

Terepi határozók, pedagógus kiadványok, ökoturisztikai kiadványok…

Fenntarthatósági műhelymunka – visszatekintés

IMG_8514A Magosfa Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány 2016. július 25-én és 26-án a Kismagosba szervezett Fenntarthatósági műhelymunkája nagyon jó hangulatban telt, és rengeteg munkadarab készült. Húsz résztvevő számára nyílt lehetőség, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatos növényi tematikájú gyakorlati foglalkozásokon és előadásokon vehessen részt.
Az illóolajlepárlás során levendulából, rozmaringból és borsmentából készültek kivonatok. Az újrapapírkészítés során irodai hulladék papírokat, reklámújságokat használtunk fel, színeztünk festőnövényekkel és alkottunk a pépből kompozíciókat növényi részek felhasználásával. Egy kisebb délutáni kiránduláson gyógy- és festőnövényeket gyűjtöttünk, a gyógynövényekből teát készítettünk, a festőnövényekből pedig tintát és festőlevet a gyapjúnak iletve a selyemkendőknek. Festőzsoltina, bodzabogyó, szeder, diólevél, orbáncfű, tejoltó galaj, szurokfű, csalán kerültek a gyűjtőzsákba, ezekből kísérleteztünk.

IMG_2873_1A második nap során egy remek festőnövényes vetített előadást követően a saját készítésű kozmetikumok kaptak főszerepet: dezodort, testradírt, könnyű krémet készítettünk, ez utóbbit mindenki a maga kedve szerinti illattal gazdagítva.
Ami átszőtte mindkét napunkat az a szövés-fonás program volt, minden kis szabadidőt kihasználtak a résztvevők, reggeltől késő estig. Szalagok, telefontartó tokok, kis terítők születtek.

A műhelymunkán készült képek FB-oldalunkon megnézhetőek: https://www.facebook.com/Magosfa/

A program megvalósulását a Földművelésügyi Minisztérium Zöld Forrás pályázata tette lehetővé. Köszönjük a pályázati támogatást!