KEHOP 5.4.1. pályázat

A projektről

A „Változtass a történeten!” (Change the Story) című projekt 2019 őszén kezdődött 5 ország részvételével és 2022 augusztusáig tart.

 

A projektben részvevő partnerek:

Wilde Awake (Egyesült Királyság) – a projekt koordinátora

Careful Digital (Egyesült Királyság) – az informatikai hátteret biztosítja

Creda Onlus (Olaszország)

Ibrahim Cecen Universitesi, Agri (Törökország)

Magosfa Alapítvány (Magyarország)

Universitat Graz (Ausztria)

 

Magyarországon Vácon zajlik a tananyagfejlesztés, a következő két iskola csatlakozott a projekthez:

Karolina Katolikus Általános Iskola – Kárpátiné Kapos Ildikó tanárnő

Váci Árpád Fejedelem Általános Iskola – Baráth Bernadett tanárnő

 

Fő célunk, hogy:

  • időszerű és könnyen felhasználható oktatási anyagot kínáljunk a klímaváltozásról;
  • olyan összetett problémákkal foglalkozó feladatokat kínáljunk a fiataloknak, amelyeket társadalmi összefüggések figyelembevételével lehet megoldani;
  • olyan módszereket ajánljunk nekik, melyek segítségével valós, komplex, társadalomtudományi problémákat oldhatnak meg.

 

A „Változtass a történeten!” projekt keretén belül meggyőző történetek születnek:

  • a közösség múltbeli változásairól – a helyi emberek megkérdezésével – arról, hogy milyen események tulajdoníthatók a klímaváltozásnak, illetve melyek idézhették elő azt;
  • a helyi eseményekről, amelyek a jelenben segítenek csökkenteni a klímaváltozás hatásait, vagy alkalmazkodni azokhoz;
  • és végül fontos új történetek, melyeket a fiatalok alkotnak: kigondolják a számukra ideális, fenntartható jövőt és azt, hogy ennek eléréséhez milyen tevékenységeket, cselekvéseket folytassanak.

 

A „Változtass a történeten!” képessé teszi a fiatalokat arra, hogy:

  • a képességeiket fejlesszék, hogy a klímaválságról szóló összetett témákat kutassanak és vizsgáljanak meg (kutatás alapú oktatás);
  • a közös téma kapcsán összekapcsolják a különböző tantárgyakban – mint pl. történelem, földrajz, természettudományok és nyelvismeret – tanultakat (tantárgyak közötti tanulás);
  • fejlesszék mások meghallgatásában és az interjúkészítésben való készségeiket, hogy különböző információk után kutassanak, valamint ráérezzenek mások szükségleteire (együttérző oktatás);
  • az üzenetüket kommunikálják más országokban és kultúrákban élő emberek felé a digitális technológia segítségével (kultúra-közi és digitális oktatás).

 

A projekt eredményei:

  • A fiatalok megértik, hogy a klímaváltozás hogyan hat arra a közösségre, amelyben élnek és ők hogyan tudják mindezt aktívan befolyásolni.
  • A fiatalok elkötelezett, tettre kész polgárokká válnak, megértve a szerepüket és felelősségüket.
  • A fiatalok képesek lesznek összetett elbeszéléseket megérteni és azokat mások számára is hozzáférhető módon, tömören bemutatni.
  • A fiatalok fejlett kultúra-közi képességekkel rendelkező európai polgárokká is válnak.
  • Az iskolák jobban megértik a tantárgyak tartalmához és a szakértelemhez köthető digitális „storytelling”-ben rejlő lehetőségeket.
  • A tanárok és diákok digitális kompetenciája fejlődik.
  • Kialakul egy adatbázis, amelyben összegyűjtjük a történeteket.
  • Továbbképzési tananyag készül, mely a tanároknak segít abban, hogyan tanítsák a „storytelling” módszert a digitális technológia használatával.