Kismagos

Erdei iskola, oktatóközpont és szállás a Börzsöny kapujában…

Környezeti nevelés

Természetfürkész programok óvodásoktól a pedagógusokig…

Ökoturizmus

Élménygazdag túrák összhangban a természettel…

Virágzó vidékért

Helyi kézműves termékek, tájértékek, tegyünk a vidékért…

Magosfa kiadványok

Terepi határozók, pedagógus kiadványok, ökoturisztikai kiadványok…

Körforgásaink

Új ősz, új környezeti nevelés programok: ismét itt a Kicsik és nagyik program! Október az Idősek hónapja, mi más lehetett volna a téma, mint az idősödés? Azért becsempésztük a természetet is a foglalkozásra. Kiderült, hogy a körforgás mindenhol jelen van, ahol elmúlás tapasztalható, ott megjelenik az élet is.

 

környezeti nevelés-Juhász1Mai nap a Juhász Gyula Általános Iskola 4. b osztályosaival látogattunk meg a váci Idősek Otthona és Klubja lakóit. A gyerekek bátran ültek le az asztalokhoz, ahol már a nénik várták őket. Elsőnek a témához kapcsolódó képeket tartalmazó lap került a kis csoportokhoz. Megkértük őket, beszélgessenek arról, miért jó idősnek lenni, meg arról, hogy miért jó gyereknek lenni. Annyira belejöttek a beszélgetésbe az asztalnál ülők, hogy alig tudtuk leállítani őket!

 

 

környezeti nevelés-Juhász2A színesedő fákról néhány ágat szedtünk. Látványos volt, ahogy a lehullani készülő levél hónaljában már ott púposodik a tavasszal kipattanó rügy. A vadgesztenye gigantikus rügyeit kettévágtuk, nagyító segítségével minden résztvevő láthatta, hogyan vannak összecsomagolva a levélkezdemények, valamint azt is, milyen védelmet élveznek télen. A vájt szeműek az orgona rügyében még a virágkezdeményt is megfigyelhették!

 

 

Milyenek az idősek?

Ezután arra voltunk kíváncsiak, vajon a mostani idősek milyennek látták az ő gyermekkorukban az akkori időseket, és milyennek most, hogy ők lettek idősek. Valamint megkérdeztük a gyerekektől, hogy ők milyennek látják a mostani időseket. Minden asztalnál az derült ki, hogy a régi idősek sokkal idősebbeknek látszódtak. Lehet, hogy azért, mert 50 éves koruk után már feketében jártak?

 

környezeti nevelés-Juhász3

A következő feladatnál először közösen összeszedtük, hogy hol található víz a természetben. Majd a kiosztott kártyákat a szerint kellett sorrendbe tenni, hogy a víz honnan hova megy. Több jó megoldás is lehetséges.

 

 

 

 

Fénykép0842

 

 

 

A környezeti nevelés program végén őszi levelekből ragasztottunk képeket, melyek elkészülte után a vidám gyerekcsapat visszament az iskolába.

 

 

 

 

 

 

A „Kicsik és nagyik” projekt tematikus oldala: http://www.magosfa.hu/kicsikesnagyik/

 

A program a Földművelési Minisztérium Zöld Forrás anyagi támogatásával valósult meg.

fm_logo_szines