Kismagos

Erdei iskola, oktatóközpont és szállás a Börzsöny kapujában…

Környezeti nevelés

Természetfürkész programok óvodásoktól a pedagógusokig…

Ökoturizmus

Élménygazdag túrák összhangban a természettel…

Virágzó vidékért

Helyi kézműves termékek, tájértékek, tegyünk a vidékért…

Magosfa kiadványok

Terepi határozók, pedagógus kiadványok, ökoturisztikai kiadványok…

Projekt információk

Ezen az oldalon összefoglaljuk a projekthez kapcsolódó legfontosabb eseményeket, történéseket, így többek között azt, hogy hol, milyen formában jelentünk meg energiahatékonysági standdal, tanácsadással.

2019.09.07.-08. Verőce, Természetjáró fesztivál

Standunk a fesztiválon a természet-, és környezetvédelmi részen jelent meg, a főutcán, így elég sok embert be tudtunk vonni a programunkba. A messziről is jól látható molinókkal hívtuk fel a látogatók figyelmét magunkra. A kvíz kitöltetése úgy történt, hogy a standunk előtt sétáló látogatókhoz odalépve beszélgetést kezdeményeztünk a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban. Rákérdezve a tájékozottságuk mértékére, majd felajánlottuk nekik, hogy mérjék le a tudásukat a kvíz segítségével. A kitöltést követően közösen ellenőriztük le a megoldásokat. A helyes válaszok megbeszélése általában további érdeklődést váltott ki. Az elsajátított tudás visszamérésére szóban történt meg. Többször is sikerült további érdeklődésre, illetve az energiatakarékosabb lakhatás kialakítására buzdítani a vendégeket az általunk átadott információk segítségével. A kvízen feltüntetett lakóhelyek szerint szélesebb körben elért lakosságot mutat, mint a szűk település, térség.

2020.08.15. Nagymaros, Nagymarosi Napok

Az esemény közel a zárásokhoz valósult meg. Annak érdekében, hogy minél több látogatóval találkozhassunk és sikeresebb legyen a rendezvény, a program keretén belül, a városismereti játékba bevontak minket is, így lettünk pecsételő állomás, ahová a résztvevőknek be kellett térnie. Mivel a standunk közel volt a koncert helyszínéhez, sok fiatallal sikerült beszélgetnünk. Őket is sikerült bevonni az ismereteik megmérésére, majd hol beszélgetésen-, hol építő vitán keresztül tudtunk információkat átadni, és elgondolkodtatni őket, hogy a saját életükre nézve milyen lépéseket tegyenek az energiatudatosság felé. A kvíz kitöltetése úgy történt, hogy a standunk előtt sétáló látogatókhoz odalépve beszélgetést kezdeményeztünk a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban. Rákérdezve a tájékozottságuk mértékére, majd felajánlottuk nekik, hogy mérjék le a tudásukat a kvíz segítségével. A kitöltést követően közösen ellenőriztük le a megoldásokat. A helyes válaszok megbeszélése általában további érdeklődést váltott ki. Az elsajátított tudás visszamérésére szóban történt meg.

2020.09.12. Vác, Lecsó Fesztivál

Standunkkal a rendezvény forgalmasabb helyén helyezkedtünk el. Sajnos a járványhelyzet következtében, a korábbi évekhez képest sokkal kisebb volt a látogatottság. Külön nehezítettséget jelentett, hogy a látogatók jó része nem mert közelebb menni a pultokhoz, vagy éppen beszélgetésben részt venni idegenekkel. A körülmények ellenére igyekeztünk a lehető legtöbb látogatót bevonni a programunkba. A kvíz kitöltetése úgy történt, hogy a standunk előtt sétáló látogatókhoz odalépve beszélgetést kezdeményeztünk a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban. Rákérdezve a tájékozottságuk mértékére, majd felajánlottuk nekik, hogy mérjék le a tudásukat a kvíz segítségével. A kitöltést követően közösen ellenőriztük le a megoldásokat. A helyes válaszok megbeszélése általában további érdeklődést váltott ki. Az elsajátított tudás visszamérésére szóban történt meg. Többször is sikerült további érdeklődésre, illetve az energiatakarékosabb lakhatás kialakítására buzdítani a vendégeket az általunk átadott információk segítségével. Vácon pont volt olyan látogatónk is, aki magát a témában szakembernek vallotta, de az energiatakarékosság és a fenntartható életmód közötti összefüggéseket illetően tudtunk neki újat mondani. A kvízen feltüntetett lakóhelyek szerint szűk kört sikerült bevonnunk.

2020.09.23. Nagymaros, Gyerekfoglalkozás

A helyi általános iskola bevonásával valósítottuk meg a foglalkozást. Az iskola vezetése és a kapcsolattartó pedagógus is nyitottak a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos ismeretek bővítésére, népszerűsítésére. És találtunk megoldást arra, hogy tudjunk a korlátozó intézkedések mellett is foglalkozni a gyerekekkel. A Duna partján tartottuk meg a foglalkozást. Rövid ismerkedés után, Felmértük az általános ismereteiket a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatosan. Kerestünk közösen a településen jól látható napelemeket. részletesebben kifejtettük a működésüket. Szembeállítottuk egymással a fosszilis és megújuló energiaforrásokat. Végül testközelbe hoztuk a természet adta lehetőségek által működtetett játékokat, majd maguk is elkészítették a saját szélforgójukat.